بهترین رنگ برای باشگاه های ورزشی چیست؟

رنگ، در تغییر سطح انرژی انسان، نقش بسیار مهمی ایفا می‌کند به طوری که بسیاری از تیم‌های حرفه‌ای ورزشی، رختکن را به رنگ صورتی در می‌آورند. لابد می‌پرسید دلیل آن چیست؟

به‌گزارش وبلاگ ihome.ir، دلیل اصلی انتخاب رنگ صورتی برای رختکن تیم‌های حرفه‌ای ورزشی این است که این رنگ انرژی را به جریان می‌اندازد.

در واقع، رنگ واکنش‌های جسمی و روانی را در ورزشکاران ایجاد می‌کند که این اثر می‌تواند بر کیفیت تمرینات ورزشی آنها نیز موثر باشد. رنگ دیوارهای باشگاه و رختکن، هم می‌تواند احساس آسایش و آرامش ایجاد کرده و هم سبب تهییج انگیزه و انرژی می‌شود.

مواردی که برای رنگ آمیزی باشگاه‌های ورزشی باید درنظر گرفت

قبل از آنکه تصمیم بگیرید چه رنگی را برای یک باشگاه ورزشی یا سالن ورزش خانگی انتخاب کنید، نخست باید برخی عوامل مهم را در رابطه با سالن درنظر گرفته و بازبینی کنید. مثلا، اگر از رنگ‌های تیره استفاده کنید، فضای کوچک سالن، بیش از پیش کوچکتر بنظر می‌رسد. همچنین، باید فکری هم برای نورپردازی باشگاه یا سالن ورزش کرد. اگر سالن نور طبیعی کافی ندارد، استفاده از رنگ‌های تیره برای در و دیوار فضا را گرفته‌تر و کسالت‌آورتر می‌کند. علاوه‌بر این، باید به هماهنگی رنگ کف و دیوارها نیز توجه ویژه‌ای داشت.

اتاق وزنه زدن و سالن بدن سازی

اگر سالن ورزش شما دارای تجهیزات وزنه زدن است، برای دیوارها رنگ آبی را انتخاب کنید. طیف‌های نوری آرامش بخش و سرد مانند آبی، در بدن انسان هورمون‌های آرامش بخش آزاد می‌کنند. رنگ آبی همچنین سطح بازدهی را افزایش می‌دهد. همچنین، نتایج مطالعات نشان می‌دهد که ورزشکاران در سالن‌هایی که در و دیوار آن به رنگ آبی در آمده، وزنه‌های سنگین‌تر را راحت‌تر می‌زنند. برخی مطالعات نیز حاکی از تاثیر رنگ آبی روی سرکوب اشتها است.

interior-design-decor-omaha-magazine-a-fitness-center-boasts-weightroom-and-be-equipped-blue-wall-picture-wall-pendant-tivi-floor-gray-modern-fresh-home-fitness-rooms-ideas-awesome

سالن ایروبیک

اگر در سالن ایروبیک، هدف اصلی روی تمرینات قلبی-عروقی متمرکز شده، حتما برای این سالن از رنگ‌های روشن و پرحرارت استفاده کنید.

رنگ قرمز، ضربان قلب و تنفس را افزایش می‌دهد و در مراحل پایانی تمرین، مشاهده رنگ قرمز باعث می‌شود تا ذهن برای پایان بخشیدن به تمرینات آماده‌تر شود. البته نباید فراموش کرد که رنگ قرمز خاصیت اشتها برانگیزی نیز دارد. همچنین، رنگ زرد سبب سرعت بخشیدن به متابولیسم و افزایش تمرکز می‌شود. علاوه‌بر این، رنگ نارنجی احساس شور و شوق و سرزندگی ایجاد می‌کند. البته، به یاد داشته باشید در صورتیکه رنگ‌های روشن و پر حرارت روی دیوارها کمی بیش از حد افراطی بنظر می‌رسد، سعی کنید از این طیف‌های رنگی تنها به عنوان رنگ تاکیدی یا حاشیه‌ای استفاده کنید.

plyorobic-rolls-5

سالن یوگا

اگر باشگاه خانگی شما فضایی به تمرینات یوگا تخصیص داده، سعی کنید برای دیوارهای آن رنگ‌های ملایم استفاده کنید. رنگ‌هایی که مشابه آنرا می‌توان در طبیعت یافت، حس آرامش را القا می‌کند. آبی‌های طیف اقیانوسی و رنگ‌های سبز چمنی احساس آرامش و آسایش را القا می‌کند. همچنین، رنگ مشکی حس قدرت و توانمندی را بر انگیخته و می‌تواند به عنوان یک رنگ مکمل یا تاکیدی خوب برای باشگاه‌های یوگا انتخاب شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *