سئو ویدیو: 9 روش برای سئو ویدیو های سایت در موتور های جستجو

آیا شما پول و وقت خود را صرف تهیه و تولید ویدیو کرده اید، اما ویدیو های سایت شما به خوبی در موتور های جستجو رتبه بندی نمی شوند؟ چه اتفاقی افتاده است؟

چند سالی هست که روش های سئو دست خوش تغییرات گسترده ای شده است، اما سئو ویدیو کمی با روش های معمولیسئو تفاوت دارد و ما در این مقاله توصیه های خوبی را در این زمین برای شما خواهیم داشت.

سئو ویدیو چیست؟

سئو (SEO) در حقیقت بهینه سازی ویدیو شما برای نشان دادن و رتبه بندی در صفحات نتایج موتور های جستجو برای کلمات کلیدی مرتبط است. استراتژی های بهینه سازی زیادی وجود دارند تا ویدیوهای شما شانس بیشتری برای رتبه بندی داشته باشند که این مقاله در آن قرار دارد.

کسب رتبه مناسب ویدیو در موتور های جستجو

در سال های گذشته ویدیو مارکتینگ رشد چشم گیری داشته است. هنگامی که بازاریابان در اواخر سال 2000 شروع به دست گرفتن دوربین های DSLR کردند، فیلم های خود را به راحتی تولید می کردند و به صورت آنلاین (به لطف یوتیوب) آن ها را به اشتراک می گذاشتند.

در حال حاضر ما نمی توانیم بدون تماشای ویدیو، اینترنت را مرور کنیم و همه ما در جیب های خود با تلفن های همراهی داریم که توانایی فیلم برداری با کیفیت بالایی را دارند. به گفته فیل، با انفجار ویدئویی، کسب رتبه در نتایج جستجو جهانی سخت تر از قبل شده است.

سئو ویدیو سایت

فیل می گوید: “همه وب سایت ها می توانند در تب ویدیو گوگل رتبه بندی شوند، اما همه نمی توانند در جستجوها رتبه های برتر را کسب کنند.”

کسب رتبه مناسب ویدیو در موتور های جستجو ارتباط بسیار نزدیکی با قدرت (authority) سایت، مطلبی که روی آن تمرکز کرده اید و نحوه رتبه بندی ویدیو های مرتبط شما خواهد داشت.

9 روش برای سئو سایت در موتور های جستجو

پلت فرم میزبانی ویدئو مناسبی را انتخاب کنید

با توجه به گفته های فیل، هنگام انتخاب پلتفرم میزبانی ویدیو، باید دلایل اینکه چرا می خواهید ویدیوهای شما رتبه بندی شوند را در نظر بگیرید. آیا شما ویدیو خود را برای این بهینه سازی کرده اید تا ترافیک سایت بیشتری کسب کنید؟ آیا هدف شما برندینک و معروف شدن نام تجاری است؟

اگر هدف اصلی شما کسب ترافیک ورودی بیشتر و آگاهی بیشتر مردم از برند شما هست می توانید ویدیو های خود را در یوتیوب و Vimeo انتشار دهید. اما چیزی که در این پلتفرم های جدید اهمیت زیادی دارد این است که ممکن است بیشتر ترافیک به جای سایت شما نصیب وب سایت آن ها شوند و همچنین با ارائه ویدیو های مرتبطی که این پلتفرم ها به بازدید کنندگان نمایش می دهند ممکن است ویدیو شما در دریایی از مطالب مرتبط گم شود.

پلتفرم ویدیو

بنابراین سعی کنید از پلتفرم هایی استفاده کنید که ساختار schema و سایت مپ مناسبی را برای ویدیو ها ایجاد کرده باشند.

ایجاد رونوشت برای ویدیو

همانطور که در فیسبوک خود در حال پیمایش هستید، احتمالا ویدیو های مختلف با کپشن های متفاوتی در کنار آن را مشاهده کرده اید. بنابراین از این طریق شما بدون ایجاد مزاحمتی قادر به تماشا ویدیو مورد نظر خود خواهید بود. متنی که در کنار ویدیو شما ظاهر می شود به عنوان رونوشت ویدیو شناخته می شود.

رونوشت ویدیو

رونوشت های ویدیویی نه تنها ویدیوهای شما را برای مخاطبان بیشتر قابل دسترس می سازند، بلکه از طریق متن های اضافی در صفحه، ویدیوهای شما توسط ربات های موتور های جستجو بهتر قابل درک هستند.
فیلیپ می گوید: “رونوشت ها به صورت کپی صفحه عمل می کنند”. بهتر است هنگامی که ویدیو های شما طولانی تر است تمرکز بیشتری را روی رونوشت ها بگذارید.

مطمئن شوید که تصویر کوچک در سایت شما جذاب هستند

تصاویر کوچک سایت

زمانی که گوگل ویدیو شما را ایندکس می کند تصویر بند انگشتی ویدیو شما هست که توسط جستجوگر به مخاطبان نشان داده می شود. بنابراین نقش مهمی در این که آیا افراد روی آن کلیک می کنند یا نه خواهد داشت. لازم است که تصاویر شما قانع کننده و مرتبط باشد و در کل همه چیز در زیبا به نظر برسد!

توجه به عنوان و توضیحات ویدیو

عنوان ویدیو

همانطور که برای پست وبلاگ ها انجام می دادیم، عنوان و توضیحات نقش مهمی را در رتبه بندی ویدیو ها بازی می کنند. زمان خود را صرف ساختن عناوین و توضیحات جذاب برای ویدیو خود کنید. تحقیقات را انجام دهید تا اطمینان حاصل کنید که کلمات کلیدی که افراد در جستجوی آن هستند را هدف قرار داده اید.

اطمینان حاصل کنید که بقیه بخش های صفحه با ویدیو شما مرتبط است و برای موتور های جستجو بهینه سازی شده است

شما نمیتوانید به طور کامل بر روی بهینه سازی ویدیو خود تکیه کنید تا بتوانید در نتایج برتر موتور های جستجو قرار بگیرید. اگر برای شما مهم نباشد که محتوا صفحه سایت شما برای موتور های جستجو بهینه شده باشد یا خیر، موتور های جستجو نیز سایت شما را در رتبه های برتر قرار نخواهند داد.

فیل می گوید: “اگر ویدیو شما رتبه بندی نداشته باشد، می تواند به این دلیل باشد که صفحه شما بسیار وحشتناک است.”

قرار دادن Embed برای ویدیو

قرار دادن ویدیو در بالای سایت

فیل می گوید: “گوگل معمولا فقط یک ویدیو در هر صفحه را ایندکس می کند.” اگر از چندین ویدیو در یک صفحه استفاده کنید، ابتدا مطمئن شوید که ویدیو مورد نظر شما بالاتر است.

بیشترین تمرکز صفحه روی ویدیو شما باشد

بار ها و بار ها من وب سایت هایی را دیدم که ویدیو را پنهان کرده اند یا در بخش پایین سایت قرار داده اند، بنابراین کاربران باید مسیر و اسکرول را حرکت دهند و تا زمانی که بتوانند به ویدیو برسند. این به طور طبیعی منجر به پخش کمتر آن می شود، زیرا مردم نمی خواهند از مسیرخود برای مشاهده کردن ویدیو خارج شوند.

فیل، می گوید: “اگر ویدیو پنهان یا جاسازی شده در پایین صفحه قرار گیرد، احتمال رتبه بندی سایت شما به سرعت کاهش می یابد”.

بهترین راه افزایش بازدید و رتبه بندی بهتر ویدیو شما این است که آن را به تمرکز صفحه ببرید. برای درک بهتر این موضوع به مثال زیر نگاه کنید.

سئو

یک ویدیو را در چندین محل به اشتراک نگذارید

آیا شما تا به حال با خودتان بازی تنیس انجام داده اید؟ این دقیقا همان کاری است که شما با جاسازی ویدیو خود در چندین صفحه انجام می دهید. از این امر اجتناب کنید زیرا در رقابت با خودتان هیچ حسابی وجود ندارد.

فیلیپ می گوید: “اگر صفحه و ویدیو شما هر دو مربوط به یکدیگر باشند، و شما امیدوار هستید تا صفحه و ویدیو شما رتبه بندی شود، جای تعجب نیست که ویدیو در جایی دیگر وجود دارد. در حقیقت شما در برابر خودتان رقابت می کنید، که غیر منطقی است”.

برای ترویج ویدیو خود فقط به سئو تکیه نکنید

در نهایت، مهم است که به یاد داشته باشید که سئو قابل اعتماد نیست. گوگل به طور مداوم الگوریتم های خود را تغییر می دهد و با تکیه بر ربات های جستجو برای رتبه بندی فیلم های شما استفاده می کند. این یک استراتژی سازگار برای تضمین دیده شدن ویدیوهای شما نیست.

فیل می گوید: “سئو کنترل سختی دارد و به طور مداوم تغییر می کنند، بنابراین اگر واقعا کلیک و بیننده های بیشتری را برای ویدیو های خود می خواهید، سرمایه گذاری در تبلیغات ویدیویی پولی یک مسیر استراتژیک است.”

سئو حرفه ای

تبلیغات فیس بوک یک راه عالی (و مقرون به صرفه) برای ترویج محتوای ویدیویی است.

مکان های زیادی مانند فیس بوک و توییتر وجود دارند که می توانید برای تبلیغ ویدیو خود از آن ها استفاده کنید. شما همچنین می توانید سایر استراتژی های رایگان را نیز  امتحان کنید، مانند داشتن شرکای تبلیغاتی در فیلم ها.

به نظر شما چه روش های دیگری وجود دارند که مفید هستند؟ بی صبرانه منتظر دریافت نظرات شما هستم.

برگرفته از سایت wordstream

ترجمه از نوپرداز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *